HELG!

Wiieee! Det är helg igen! Och en ledig fredag, som vanligt. Synd att det inte var den 25:e idag ;-) Men snaart så...

Idag ska jag på middag. Eller vi kanske bara ska köpa pizza. Men mat ska vi äta. Och dricka lite vin. Igår var trevligt. Fast det bara Peppe som kom. Erica kände sig "sjuk". Yeah right! Hon är en jäkla toffel bara... Men vi hyrde två filmer: Grizzlyman och Imagine me and you.
Grizzlyman handlar om en man som under 13 somrar lever själv tillsammans med grizzlybjörnar i Alaska. När han en höst ska hämtas med planet är han och hans tjej som han hade med sig den sommaren. Man hittar sen endast rester av dom vid tältplatsen samt en ljudinspelning i deras kamera, där man hör attacken. Fast den får man som tur är inte höra i filmen. Dom hade alltså plötsligt attackerats av en björn. Filmen är som en dokumentär som blandar hans material med nya intervjuer med anhöriga och inblandade. Men den var väldigt bra iaf!
Imagine you and me handlar om en tjej som ska gifta sig. När hon går i kyrkan möter hon en annan tjejs blick och dom blir kära direkt. Sen handlar filmen om vad som händer med dom och så där... Lagom lättsam film att se. Helt okej fkt.


Tommy är jobbig ibland. Imorse ville jag sova ut, eftersom jag är heelt ledig idag. Men då ska han absolut lyssna på SvT:s nyhetsmorgon! Sämsta av alla nyhetsmornar dessutom... Grrrr! Sen när han hade gått till skolan kunde jag inte somna om iaf.. Suck.
Aja.


Hejdå allihopa everybody!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0