Göteborgsresan

Tisdag: vaknade kvart över fem. Trött. Mötte brudarna. Handlade dyr frukost. Tåget lämnade Stockholm 6 minuter över 7 och ankom till Göteborg 11:57. Fem timmars tågresa. Phew... Spelade lite kort. Skrattade en hel del. Tåg spårvagnen direkt till Liseberg. Dumpade väskorna och käkade hamburgare. Sen åkte vi tills klockan var sju. Tog oss till vandarhemmet en bit från centrum (tio minuter). Lämnade grejor och gjorde oss iordning. Käkade på en lokal pizzeria. Åkte till kanalen och förkrökade lite. Hittade efter många om och men ett ställe. Keybar. Usel musik typ..Men dansade tills klockan var halv tre. Taxi hem. Sova. Vakna. Checka ut. Liseberg igen. Tåg hem kl 18. Hemma i Stockholm klockan 11 igen.
Se sov jag gott.

Resans dumma svar på M.I.G-fråga: "Typ rakhyvlar och sånt" - Kristin på frågan vad MaxFactor tillverkar.
Resans lycko: Angelina som vann en stor toblerone, en paradisask och en påse daim
Resans raggningsreplik: "Tjena tjejer, vill ni följa med och kissa sen?" - kille som förfestade vid kanalen en bit från oss (kallad Håkan av Bonnie, men han var inte ens lik Håkan).


Älsklingen kom ut på msn imorse. Jag hade nästan inte ens tänkt logga in, men så gjorde jag det i alla fall. Jag blev så lycklig!
Lycklig blev jag också av att jag har hittat en resa till mig och Perku. Hoppas allt ordnar sig!!!
Vill resa bort!


Nu ska jag packa klart väskan. Åker till Eskilstuna idag. Perku fyller år imorgon så jag ska hem och fira.. :-)



Snart: sol, bad och grekisk mat.... (?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0