Mer om resan...

Resans citat: "I'm sorry" - från samtliga restauranger vi käkade på förutom en. Alla gjorde något fel.
Resans äckligaste: Bajstoaletten inne på Festina, restaurang vid Lefkas hamn. Det var bajs i toaletten, på ringen, på väggen och på golvet. Tjejtoa dessutom... Blä!
Resans höjdpunkt: Att bada i grottan! Inte ön Scorpios som resledaren tyckte.. Scorpios som är Onassis ö. Du vet, han den där rika..
Resans godaste mat: Maten vi fick på stranden på båtturen. Souvlaki, grekisk sallad, bröd och tzatsiki. Och pizzan på den italienska restaurangen inne i Nidri.
Resans godaste drink: Jordgubbs-smoothisen som ägaren till pool-hotellet gjorde. Med vodka.
Resans temperatur: Det var 41 grader vart i skuggan en dag. Annars låg den på mellan 35 och 37 dom andra! Hot!

Nu är det skönt att....
....få kasta sitt papper i toaletten och inte i en äcklig soptunna brevid.
....kunna duscha, torka sig och bli torr. Inte fuktig på en gång.
....kunna duscha normalt överhuvudtaget! Vår dusch hade ett stänkskydd som bestod av en 1 decimeter hög kant. Du satt nästan på toan och duschade.
....få sova i sin egen säng.
....och att få sova gott och slippa tutande greker mitt i natten, sophämtningsbilen som lät som ett godståg och diverse andra ljud.
....slippa gå på den där hårda stenstranden! Aj, min fot...
....bara vara hemma! Och snart kommer Älsklingen! Hoppas idag... hoppas!


Jag ska nog lägga mig i sängen igen. Jag brukade vakna den här tiden av städerskan som kom till rummet. Fast då var ju klockan 9 i Grekland. Här är den ju bara 8... Det var skönt att sova i min säng inatt. Med ett mjukt täcke och inte ett lakan som de tvättat utan mjukmedel!

Det låter som att resan vart dålig. Men det har den inte.. =) Vi hade tur som fick en pool att bada i. Vi träffade asroliga vänner som vi umgicks med. Och maten var supergod! Inte besviken en ända gång! förutom att jag inte fick äta mina pita gyros. Men det var bara för att dom inte fanns i vår by.
Vädret har vart underbart också. De andra två har pressat i solen typ varje dag. Jag har skuggat mig mest. Några timmar har jag vågat mig ut i solen. Jag blir så jäklarns rastlös av att bara ligga så där. Inte min grej liksom.. Men eftersom de andra två skulle kunna döda för att inte få sola, så vad göra man ;-)
Jag blev nästan lika brun som dom i alla fall.. hehe


Vad har du gjort den här veckan? Jag har missat massor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0