Dan före DAGEN

Imorgon är det julafton. Jag älskar julen! Det är den bästa högtiden! Jag är inte kristen, så det är inte därför, utan det är för gemenskapen.. Träffa släktingar. Vara glad. Ge och få. God mat!
Skinkan ligger i ugnen. Gravlaxssåsen är gjord. Gravlaxen och egna inlagda sillen provsmakad.
Bästa julbordstipset:
Om du har romsås (vanligen till ugnslax) så prova det med köttbullar! Godaste! Och på knäckemackan dagen efter.
Och gravlaxsåsen ska du bre över julskinkan.. Mmm



Proppat med folk på Tunapark. Mamma och jag trängdes där två timmar. Mamma provade massor med kläder. Gick sådär. Men lite bra tillslut. Jag köpte bara en beställd julklapp åt Älsklingen. Till min familj. hehe.. Surprise! =) Sen köpte vi med oss wok hem och nu sitter jag här. Tiden går sakta i dag. Endast kvällen ser jag fram emot. Först ska jag hämta upp Erika från jobbet klockan 8. Sen ska vi kvällsvicka med lite julmat. Som alltid.. Mysigaste traditionen :-)



Nu ska jag till köket igen. Göra romsås och knäck. Eller knäck om jag orkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0