Nedräkning

Jag får väl lov att börja nedräkningen inför jul. Den högtid som jag älskar mest!

3:e december i dag. Jag har redan missat två dagar men sammanlagt är det så här juligt hos mig:
Jag har julpyntat med tomtar, julstjärna och en röd plastgran med ljus (ehh..) Jag har en adventsljusstake som vi tände första ljuset i dag (var ju inte hemma igår). På mitt golv står en papperskasse med redan inslagna julklappar och i min garderob ligger en till som inte är inslagen. För pappret tog slut. Julkorten är redan skrivna.
Smakade på min första bulle med saffransmak i dag (inte lussekatt). Men fick bara ner en lite bit eftersom min blåsa gör svinont!
På tal om blåsan. Hittade på apoteket.se en "kräm" som lägger sig som en hinna över blåsan och som ska läka och göra så blåsan inte gör så ont. Snälla Älsklingen följde med mig till Fältöversten i spöregnet. Läste på förpackningen: "ät eller drick inget inom en timme efter applicering".
Fuck.
Jag var svinhungrig så maten fick gå före. Pinade i mig väldigt god köttfärssås med spaghetti. Sen kletade jag på krämen. Kände ingen skillnad. Tog på lite mer (ifall jag tog för lite). Kände ingenting.. Hmm. Aja, kanske snackar för mycket för att den skulle sitta fast. ELLER så hade jag verkligen för lite.
Ska sätta på lite mer innan jag ska sova och hoppas den är helt borta imorgon!

Och den 4:e december ska jag nog köpa mer julklappar. Bland annat till Älsklingen..


John Chris är ett cafe på Drottninggatan. På deras toalettdörr satt den lapp där det stod: om dörren inte går att öppna är det upptaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0