Rimstuga

Julafton är över. Men inte julen. I dag ska vi alla hem till mormor och fira jul igen! Käka julmat och öppna klappar. Vi brukar alltid fira jul med mammas sida av släkten (den är mer liten och hanterbar). Så det blir vår familj, mormor, moster Eva, hennes sambo Simo och kusinen Thomas. Andra kusinen Jenny från Norge kommer inte för mitt kusinbarn Julia är sjukt. Tråkigt..
Den här julen har alla vart med på ett lotteri om till vem man ska ge en lite större julklapp. Jag fick mamma. Och jag har handlat till mamma också. En sak som hon önskat sig. Hoppas den passar bara =) Men saken är det att vi ska tydligen rimma på just dom här klapparna. Så nu vaknade jag tidigt och har ett antal timmar på mig att komma på prefekta rimmet till "saken".
Jag är i och för sig rim-mästaren i släkten, som dom flesta ringer till för hjälp så det ska nog gå smidigt ;-D



Fick ett kul spel igår. "Med andra gester" heter det. "Med andra ord" finns också ett spel som heter och det här spelet är samma sak fast i mitt är det som charader. Att man ska visa vad man får för ord, inte förklara med ord. Eller vissla kan man få. Det är jag sämst på. Hehe.
Men vi satt sen igårkväll hela familjen och spelade tillsammans. Det var nog bland de mysigaste tillfällena det här året. Mitt lag vann båda gångerna ;-)



Ikväll ska jag på inflyttningsfest istället för utgång. Som minst 1200 andra Eskilstunabor hade tänkt när dom köpte biljett till Lotus. Smockat kommer det bli! Tack för att jag inte är då. Och tack Sörmlands länstrafik för att ni sätter in nattbussar just i dag, så slipper vi ta taxi hem. Alternativt be Älsklingens pappa hämta men då få sova och vakna med tre småungar runt fötterna. Inte härligt efter en kväll med vin.




Är det fusk att kolla upp lite rimvarianter på internet?

Kommentarer
Postat av: Milla

My lova, I'm in STHLM...!

2007-12-27 @ 17:21:02
URL: http://kull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0