Safari

Imorse gick jag upp halv sju. En ledig dag. Galet! Tog 20 över 8 tåget till Alby, Jill (min goohoous), hoppade på i Slussen. I Alby får vi vänta och vänta lite på att karlarna ska bli klara. Blir till sist upphämtade av Zanko. Fem totalt i bilen far vi till Kolmården, för en väldigt trevlig dag. Tillsammans med bara grönan-folk plus Zankos syster.
Vi började dagen med Safarituren med bil. Två strutsar var helt galna och stod framför bilen, typ hur länge som helst. En pickade på rutan som om det vore mat. Vilken knäppo!
Sen käkade vi och gick in i parken. Delfin-showen hade blivit sämre. Nu var det ju liksom bara som en förklaring av delfinerna och så. Förra året när jag var där, var det verkligen en show! Där dom hoppade och var söta.. :-)
De nya tigrarna var häftiga. Kul att alla inte bara låg stilla för en gång skull.
När vi väl tagit oss runt parken var klockan 16. Och dom stänger 17. Men vi åkte till Safarin igen (vi gick ju ändå in gratis). Hehe. Vi hade precis missat lejonen och så hade vargarna inte vart ute första gången. Och vi blev inte besvikna. Vargarna var precis vi bilen, precis som en stor lejonhane! Ascoolt!
Sen åkte vi hem.
Trötta, väldigt trötta...
Kom hem för ett tag sen. Har nyss käkat.
Måste diska. Har en bautahög som väntar på mig. Plus att det har börjat bli stopp i vasken. Orka fixa! Men måste nog.. Älskling, kom hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0