Skitstopp

Fick nästan lust att diska! Nästan alltså.. Lägger i alla fall sakerna väldigt smidigt på diskbänken. Sköljer ut en wokpanna i vasken. Inget vatten rinner undan. Bajs. Jag tänkter att det är stoppet såklart. Måste fixas på en gång annars kan jag inte diska bauta-diskhögen och samtidigt får vi gäster imorgon och då vill jag ha det rent, fint och diskat.. Vattnet hade försvunnit efter en kvart kanske. Och det var ungefär så mycket vatten det får plats i ett glas. Bajs. Ringer pappa. Han förklarar hur jag ska göra. Låter inte så svårt tänker jag. Jag fixade ändå en grej i badrummet på samma sätt. Hämtar hink, sätter på mig två plastpåsar som handskar. Ska börja skruva på vattenlåset. Där det tydligen kan fastna skit.
Ena skruvgrejen sitter fuckhårt fast! Jag försöker, skruvar, vrider och drar. Inget rubbas. Min hand är då väldigt röd och ömmande. Ungefär som om jag skulle lagt den på en varm platta. Fuck that vattenlås! Skruvar fast den andra som jag fått loss. Det rann ut lite vatten bara. Med kaffesump.
Så jag misstänker att stoppet är kvar. Ja, sant.
Älsklingen är inte hemma så han kan inte skruva åt mig. Men han kommer nog snart. Om en timme kanske. Fast jag kan garanterat säga att jag inte kommer diska då!
:-)
Om stoppet är kvar måste vi kontakta SSSB och få dom att fixa det. Och jag vet ju från förra gången, då vi hade stopp i duschen att det tog lite lång tid. Vi kontaktade dom kanske i februari, mars. Ingen har vart här ännu. Och då var vi ändå och påminde dom efter en månad. Jobbigt att duscha med svag stråle och väldigt kort. Men stoppet försvann. Sitter väl nu i något annat stackars rör...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0