Drink, dans och däcka - igår

Drink: Hade handlat hem cider. Men smuttade dock oxå på Peppes medhavna dricka i form av päronlikör med mjölk (smakade som smält päronglass - mums!), lite vin samt vår egen hemmagjorda blandning av stark alkohol med smak av äpple blandat med jordgubbscider. Annorlunda, men effektiv.

Dans: Vi drog hemifrån vid elva halv tolv. Hade tänkt gå till en pub och ta nån öl. Men vi hamnade på Götgatan på Söder. (Hade dessutom ringt Erik femton gånger vid det här laget, för är man på söder ska han med, haha). Men vi stannade till hos en tjej som spelade gitarr och munspel. Eller andra spelade på hennes gitarr och hon på munspel. "Ölpengar", sa hon. Så vi dansade, jag spelade munspel. Hon fick knappt några pengar. "Det gick bättre innan ni kom", förklarade hon. Hahaha! Förlåt.. Men vi tre bestämde oss för att dra och dricka öl. Hon tyckte vi skulle till After. Det låg relativt nära. Hon kom inte in för hon var för full. Inte vi. Gratis inträde (?), och garderoben var full så vi slapp peja där iaf. Dom skulle ändå snart stänga dessutom. Men främsta anledningen till att vi gick in var för att vi var så jäklarns kissnödiga. Stod i toalettkön ett bra tag. Smuttade på den medhavda äpple-jordgubb-drickat. En vakt ser oss. Vi vet inte hur för jag stod bakom en vägg, men iaf.
"Vet ni vad vi brukar göra när nån gör så här?".
"Nee".
"Vi brukar slänga ut dom på en gång, men jag är snäll idag så jag tar bara flaskan".
Vi tänker båda två: yeah right, han kommer dricka upp allt själv.
Hade vi blivit utslängda hade jag frågat om jag bara fick kissa först. Undrar vad han hade sagt... Men vi kissade och gick frivilligt istället. McDonalds blev vårt mål.
Men, Gamla Stan är uppbygd på kullerstenar. Det är inte lätt när man är onykter och har klackskor på sig att traska omkring där. Peppe föll rakt ner på alla fyra mitt på en väg. Hahaha! Och det tog ett tag för henne att komma upp. Fy fan va jag skrattade. Blev nästan kissnödig igen...
Men tog tåget en station, gick till Donken. Handlade en McFeast-meny. Fick nästan inte min 50-lapps-växel tillbaka. Tjyvar! Käkade snabbt. Mitt tåg skulle snart gå.. Tog med mig lite cola och strips hem till.........

Däcka:...... min älskade pojkvän som somnat i soffan innan vi ens kommit ut. Hahaha! När jag kom hem låg han fortfarande i soffan, med kläderna på. Men han var lättväckt iaf. Han smakade på colan, men den va inge god. Och stripsen ville han inte ha. Men men.. Det är tanken som räknas.
Sen somnade vi gott båda två. Vaknade runt nio/tio, vad man nu ska hänvisa till nu. Suck. Hatar att ställa om klockan. Hehe. Det blir så knasigt..

Idag: Måste jag läsa klart skolboken. För imorgon ska den va klar. Suck.. Har kanske 50-60 sidor kvar, plus en kort text om tankar som kom upp när jag läste den. Får skriva det inatt.
Men innan boken kommer ha läst klarts kommer vi att ha storhandlat. Ska traska bort till Prisextra. Solen lyser ju nu oxå, så det blir perfa!


Trevlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0