Jaa!

Min ångest är över! Från i slutet av förra veckan, fredagen, helgen, den här natten och morgonen har en ångest gnisslat i min mage. Vi har en artikeluppgift i skolan där vi ska intervjua en journalist om de etiska yrkes- och publiceringsreglerna som finns. Den artikeln ska vara klar på måndag. Och jag hade ingen att intervjua. Såklart var det min lathet som gjorde att jag inte tog tag i uppgiften, samt min rädsla för att ringa okända personer. Mejlade några i fredags och tänkte att om dom inte svarar så måste jag ringa på måndag. Måste måste!! Men jag ville inte.. Vaknade i natt och fick ångest för samtalet. Blä blä blä säger jag bara! Löjligt, jag vet.
Jag hade en plan. Ring klart samtalen innan tio ungefär. Sen ska du unna dig någonting. Som en muta för att du klarat av att ringa. Det brukar funka. Nackdelen var att jag inte hittat någon lämplig sak. Det skulle nog bli något snaskliknande. :)
Men sen började klockan bli närmare tio. Inget samtal hade ringts. Fan fan fan.. Jag hade en mejladress på pappret framför mig. Och ett telefonnummer. Ny plan! Jag mejlar först. Och om hon inte svarat före lunch är jag piskad att ringa det där numret. Otur om hon inte kan, för då måste jag ringa nån annan. Ve och fasa!
"Skicka mejl". "Gå till inkorg". Ett oläst mejl! Från en jag mejlade i fredag!!
Jag ställer upp. Måndag eller tisdag eftermiddag. Bifoga ditt nummer så ringer jag upp.
Lycka.
Jag har nu en väldigt (!) bra journalist att intervjua. Hon jobbar på en av dom största morgontidningarna och är chef över vetenskapsredaktionen. Kan det bli bättre?
Så imorgon eftermiddag gör jag min intervju.
Nu ska jag bara börja få ångest över den... haha! Vilken bra journalist jag är! Inte.. hehe
Men jag ska nog unna mig något iaf. Mamma och pappa var givmilda igår. (tack!)


Men nu ska jag äta frukost. Sen ska jag titta på tv. Jag börjar inte skolan förens kl 14. Och slutar 17. Sent... Sen ska jag veckohandla igen. Den här veckan ska vi äta lax iaf. Måste handla hem en potatisskalare för vår gick sönder. Attans...


Trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0