Jaha...

Det var ett suck-jaha i rubriken. Suck suck.
Mitt intervjuobjekt hann inte ringa mig igår. Sen vaknade jag nyss av att luren ringer och det är hon. Hon låter såklart stressad = inget bra tecken. Jag försöker blir trevlig och så där men det nappar hon inte på så jag får dyka direkt ner i frågorna. Ställer en sån där har du något exempel-fråga. Nej. Nähä... Det var ju inte så bra. Ställer nästa fråga och får ett snabbt svar. Tydligen tror hon att jag kritiserar henne eftersom frågorna handlar om etik. Det var ju inte meningen alls. Jag hade tänk ha en kvartsintervju över telefon. Lugn med många smarta svar att ha i artikeln som citat. Icke. Efter andra frågan säger hon: var det alla? Ehm.. Nej, det var ju inte det. Jag blir stressad. Nyvaken är jag oxå. Torr i munnen. Ställer nästa fråga. Samma snabba svar igen. Stress stress stress. Fick till slut svar på tre frågor. Ingen 2000-teckens artikel alltså (ca en A4).
Har en plan B dock. Har en annan journalist jag ska intervjua i eftermiddag. Han har vart frilansare för några år sedan. Tänkte om jag kunde jämföra eller så. Hoppas nu på att läraren godkänner min panikidé.


Ska lägga mig i sängen igen. Kolla på tv hela dagen. Läsa skolboken oxå. Kanske laga mat ;-)
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0