Dagen efter

Planen igår var att vi i klassen skulle ses för att ta nån öl. Snacka lite och softa efter att tidningen nu är klar. Det enda som inte stämmer är just "nån öl".
Vi kom till Carmen. Lagom mysigt och billig dricka. Sitter och snackar. Det var inte hela klassen, utan eliten. ;-) (nerå). Jag hade egentligen tänkt gå hem runt tio kanske. Peppe hade samma plan från början. Men vi hade så jävla trevligt och tiden bara for iväg. Helt plötsligt är klockan stängning (ett). Jag hade under tiden träffat ett gäng grönalundare där inne faktiskt. Iofs från fastfood, men ändå... Så vi är ett litet gäng som i samlad tropp ska ta sig till Slussen-stationen. Och så är den stängd såklart. Varför Stockholm, varför?
Så vi börjar kolla upp bussar dit alla nu ska. Daniella skiter i och tar en taxi hem. Det är jag för snål för. Petronella får sova hemma hos mig för hon missade sitt pendeltåg. Skönt att inte ta sig hem ensam iaf. (förklaringen kommer).
Smart-Erik kommer på att min nattbuss går från Fridhemsplan vilket en annan buss stannar vi. Så vi hittar rätt busshållplats efter en ganska lång promenad, tvärs genom Söder. Sen åker vi dit. Kliver av. Kollar tabellen. Och vi har missat bussen med fyra minuter. Nästa buss gick om en timme. Klockan är alltså vid den här tiden 20 över 2. Jag är lite arg. Mest trött och vill hem.
Men vi bestämmer oss för att gå hem. Från Fridhemsplan. Det mest sura är att vi hade kunnat gå från Slussen hem, det hade vart mycket kortare men Erik skickade oss långt bort som fan! :-D
Gick gick gick gick. Det var ändå ganska mycket folk ute för att vara en torsdag. Faktiskt...
Gick gick gick gick. När vi hade gått halvvägs började vi seriöst klaga mycket på att det är tröttsamt och jobbigt att gå. Men vi hade iiingen val. Om vi inte ville peja en taxi. Och det ville vi inte.
Halv fyra kommer vi hem.
Jag somnar snabbt.

Vaknade när Tommy gick upp till skolan vid sju. Han åkte hemifrån på en gång. Jag förstår honom. Somnade om igen. Sen vaknade vi vid nio och Peppe drog sig hemåt. Förstår henne.. Jag själv somnar vidare igen. Vaknade halv elva av min väckarklocka (man kan ju inte sova hela dagen). Pigg. Knappt bakis. Bara lite törstig.
Men allt som allt var det en väldigt trevlig kväll. Det mest syndaste var att jag hade sagt till Tommy att jag inte skulle vara borta så länge, men så blev det så iaf.. Han väntade och väntade, skickade sms :-(
Ibland är jag dum. Väldigt dum...


Börjar jobba klockan 15. Ska nog lägga mig i sängen, äta frukost, läsa en tidning och titta på Ellen samtidigt! Hon är bäst..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0