Gnäll, gnäll, gnäll..

På vägen hem från skolan var det jobbigt. Jag hade såklart bestämt mig för att jag var sugen på att äta lax, med romsås. Som det slutade med att jag köpte färdig. Big mistake! Inte alls lika gott som mormors... Anyway. Behövde då gå till Hemköp och handla mat. Typ allt som behövdes för att göra lax. Klockan var halv fem ungefär. "Stressgången" var mer stressig och fullproppad then ever.
Likaså på Hemköp. Och där fanns det dessutom fler matprovningsstånd än vanligt. Där små tanter med grålila hår och pälskappa stod och smaskade gratisglögg och choklad. På ena ståndet kunde man prova någon slags maträtt som serverades i en liten plastskål. Sen passerade jag en tant som stod och slickade (!) ur plastskålen. Den lilla rosa, spetsiga tungan for girigt över plasten. När varje droppe var uppslickad så "tappade" hon skålen på marken som hon sen sparkade under en hylla. Seriöst, vem gör så?
Rulltrappan till tunnelbaneperrongen var trasig och alla var tvugna att gå ner. Det gick så sakta att jag precis missade ett tåg och fick vänta. Och jag var toktörstig! Hade struntat att handla miljöförstörande flaskvatten (som faktiskt kostar 1000-3000 gånger så mycket som kranvatten), men ångrade mig nästan.
Fick sen klämma mig ut från min sittplats för en gubbe vägrade flytta på sina ben när jag skulle av.
Usch. Det plus lite andra dum-människor gjorde att jag blev så trött. Tjuriga egoistiska människor. Dom blev jag trött på..


Fick ett stort glas vatten och en varm kram av Älsklingen när jag kom hem och då gick irritationen över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0