Mums med koreanskt!

Var ju på middag igår med Älsklingens pappa, hans fru och deras minsting. Vi var på en koreansk restaurang vid Odenplan och maten var supergod! Min svärfar bad ägaren (som han ytligt känner) att mixa lite förrätter och huvudrätter åt oss så vi kunde bestämma själva (asbra idé!).
Till förrätt fick vi grillad zucchini med nån sås över, spenatknyten och duplings (? också nåt knyte) som man doppade i sås. Och spenaten var faktiskt godast :)
Till huvudrätt fick vi nån grillad kyckling, grillad biff, en stark rätt med mycket grönsaker och scampi och bibimbap (stavning?) Vi fick den vegetariska varianten och då var det massor med olika grönsaker blandade och ett stekt ägg uppepå. Sen skulle man hacka sönder ägget och blanda ihop maten på något speciellt sätt som servitören fick visa. Kycklingen var helt klart godast :) Till efterrätt tog vi färska frukter som vi doppade i smält choklad. Suuupergott! Satt och käkade jättelänge och kom hem runt elva. Mätt och trött!
Somnade med Potterboken i handen.

Snart ska jag och Älsklingen åka ner till stan och shoppa lite kläder. Vi båda behöver långärmade varma tröjor! Det är det klädesplagget jag är sämst på att handla! Först så tänker jag inte på att jag behöver såna sen brukar det vara så dyrt om man jämför med en snygg topp. Eller klänning =)


Jorosåatte.. Vad gör du idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0