Söndagsplugg är inte roligt...

Har börjar plugga inför omtentan jag ska ha på lördag. Poop-tråkigt! Aldrig har det vart så tråkigt att plugga till ett prov. Så mycket press för jag måste klara dom här poängen. Eller inte måste, men gör jag inte det så måste jag klara nästa poäng. Och Cellens värld är inte lätt. Bajsskola.. Bort!

Älsklingen bestämde att vi skulle köpa nya Mario Galaxy till vårt Wii i dag. Sagt och gjort. Går det bra med pluggandet då eller? Haha, njaa.. Men har inte spelat sååå mycket. Ska faktiskt sätta mig igen när jag bloggat klart. Och poppa en påse popcorn med mycket salt. Mums!

Första "nyttiga-veckan" är avklarad. Har gjort det väldigt bra faktiskt! Förtom att 5-årsjubileet kom mitt i. Det betydde lite snask. Men jag köpte faktiskt bara en färdig-popcorn. Inte lika onyttigt som annat snask hoppas jag.. Har klarar mig bra utan pizza. Är ganska sugen ändå. Speciellt när en pizzeria i närheten med supergoda pizzor släpper ner ett reklamblad med deras nya meny. Var tvungen att läsa den tidigare. Hoppas Älsklingen inte orkar laga mat ikväll. Kanske blir en liten pizza i alla fall.. Kanske. Det är ju faktiskt fortfarande helg vilket betyder att vi får äta lite onyttigare saker.

Ungefär 30 centimeter snö. Vindstilla. Minus 1 grad. Värmeljus. Slå in julklappar. Dricka glögg. Och julmust. Lukta på julgran. Äta ägghalvor med romsås. Gravad- och ugnslagad lax. Köttbullar. Sill. Släkt. Presentpapperspåsar. Katt som leker under granen med snören. Trängas på stan i julklappsjakt. Svettas med tjocka jackor. Stjärnklart. Julmusik.
Julen är underbar! Om jag fick välja skulle jag vilja bo i Whoville, fast utan Grinch...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0