Tjuvstart på julen...

Phew! Julen är tjuvstartad! Eller nästan.. Jag och Älsklingen begav oss ju ner på stan. Hittade inga kläder så vi satsade på att köpa saker till andra - julklappar!
Först var vi på Drottninggatan Bok & Bild och fyndade. Och det var just vad vi gjorde!
Fynden:
Frågespel 70 kr (100 i leksaksaffär)
Julettiketter 5 kr (säkert 20 på Åhlens)
Julkort med kuvert 5 kr! (typ 30 kr på Åhlens)
Prinsesspyssel 35 kr (80 i leksaksaffär)
Nalle Phu-bok 50 kr (massor i annan affär)
Tuschpennor 10 kr för 30 pennor (och Älsklingen köpte tre paket) :)
Ritbok med prinsessor 10 kr
Bosse-bildoktorns bok 50 kr! (hoppas pappa blir glad, haha)
=)
Så jag tycker du ska ta dig dit någon gång. Billiga böcker har dom också! Shit, vad gratisreklam, men det stället är ett riktigt smultronställe jag har!
Efter den fyndbutiken valde vi att gå till en annan på andra sidan Drottninggatan. Eden heter butiken. Där har dom mer inredning och hygiensaker billigt. Typ en allt-för-tio-kronors-affär fast bättre och lite dyrare än en guldpeng. Dr fyndade vi en jultomte i ull och en snygg röd "kon" (som en julgran) med lampor i som lyser. Och tejp!

Så kom vi hem. Käkade lite tarre (smask!). Jag började sen slå in julklappar! Woohoo! Ruuuligt! Sen skrev jag julkort! Och drack glögg! Jag känner mig nästan kriminell som tjuvstartar julen så här tidigt. Jag har till och med pytat! Fast inte adventsljusstaken, för den ville Älsklingen också vara med och lägga i mossa och sånt. Första advent är ju inte förens om en vecka... :D


Jag bara älskar julen! Om jag börja lite tidigare att njuta av den betyder det att njutningen kan pågå lite längre! Nu fattas det bara ett lager snö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0