Fucked-off natt...

Jag hatar att sova själv! Hatar, hatar, hatar! Det funkar inte för mig. Helt ensam i den stora sängen. Massor med ljud runt omkring och ingen Gos att krypa nära och gömma sig bakom. Vad gör ni singlar egentligen? När det blir lite så där läskigt...?
I mitt horoskop igår stod det "lås dörrar och fönster". WFT? Skulle det hjälpa liksom? Så inatt låste jag alla låsen i dörren. Allahopa..
Somnade med tvn på. Strax innan 12 tror jag. Vaknade en timme senare. Somnade om. Vaknade två timmar senare. Grannen gör något. Klockan halv fyra på morgonen. Det låter som att dom knackar i rören, eller nåt. Men vem fan är uppe halv fyra och fixar i lägenheten? Dumjävlastudenter!
Läser min bok och hoppas jag ska bli trött. Det blir jag inte. Tvingar mig själv att somna. Jag som vanligtvis brukar slocka så fort jag vänder mig om. Somnar om. Det blir ljust ute. Nu kan jag släcka lampan! Somnar om igen. Vaknar och hoppas klockan ska vara mycket. Minst 10 så jag har fått mina timmars sömn! Men klockan är kvart i nio.. Damn it! Somnar faktiskt om igen. Vaknar klockan kvart i tio. Men det känns som att den är elva minst.
Fan.
Det värsta är att jag kommer sova precis likadant inatt också! Vakna, somna, vakna, somna..

Tänkte inatt att jag skulle ta en långpromenad i dag. Typ till Söder nästan! En lång väg. Skulle nog ta en och en halv timme dit. Eller kanske inte. En timme kanske. Men nu när jag tittade ut blev jag så jäkla osugen. Fast det börjar komma lite blå himmel mellan de smutsgrå molnen. Om det klarnar mer kan jag gå ut.. En stund.



Ikväll ska jag och se lite stand-up i alla fall.. Skratta lite och ta en öl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0