Med min tanke på julmust...


Jag har i veckan snackat lite om julmust. Och hur försatans sugen jag vart på det! Sen i lördags så hittade vi julmust när vi var och handlade mat till middagen. Min mage njöt. Det var mörkt, skummigt, sött.. Ända sen dess (lördags alltså) har jag vart som besatt i att hitta julmust igen. Igår tog jag och Älsklingen en promenad (för att hitta julmust). I tre affärer var vi inne men ingen sålde! Inte ens affären i med samma namn som vi hittade musten i förra gången (Sabis).
Älsklingen hade en teori:
- Det finns säkert några tjuriga som arbetar här som ba: näää, sälja julmust nu, det är för tidigt! (uttalas med gnällig, östermalmskärring/gubbig röst)
Så nu är jag trött på sura butiksarbetare som inte vill sälja julmust!
Det finns en butik kvar där vi inte letat must. Den affären som faktiskt ligger närmast oss. Ica. Gärdet.
Fast jag hoppas inte för mycket. Det är den mest gnälliga östermalmsnärbutiken ever! Kanske dom överraskar mig. Kanske inte.


Jag ska i alla fall dit och handla gratängost för ikväll blir det lasagne! Min första...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0