Skitdrömmar

Ibland drömmer jag mardrömmar. Ungefär en gång i veckan. De handlar
antingen om två saker.
1. Djur. Exempelvis vargar eller björnar som jagar mig.
2. Zombier. Den värsta av alla mardrömmar handlar om just det. Jag har
sett filmer som Dawn of the dead, Resident Evil-filmerna, 28 dagar senare
och 28 veckor senare. Alla filmer spär på min redan fucked-up fantasi om
ämnet.
Jag vaknar kallsvettig. Ögonen irrar runt i rummet för att hitta en potentiell
zombie. Andas lugnt, Johanna. Jag är inte rädd för dom där degklumparna
som lunkar fram utan det är dom där speedade sakerna, gjorda för att äta
och sprida smittan vidare no matter what! Deras ögon är röda, de har blod
överallt, som de gärna kräks ut också! Sen hur de låter. Usch! Endast ljudet
ger mig rysningar. Jag kan inte ens förklara ljudet. Ljudet av vredes-smittan.
"De kommer slå sig igenom min ytterdörr". Tänker jag. Genast kommer jag på
en flyktplan. Vart ska jag springa?
1. Ut genom fönstret.
2. Ehm.. Jag måste gömma mig. Inte på något ställe där de i filmerna försökt
gömma sig. Där har jag ju sett att det inte går bra! Till exempel i en stuga på
landet, på en militärförläggning, högst upp i ett hyreshus, på taket till en vapenaffär
eller i ett köpcenter (där gillar zombierna till och med att avla barn!). När smittan
gått för långt kan jag inte heller ta båten till en ö, för då kommer zombierna jaga
mig från den.
Slutsats: Jag är redan så gott som död. Vart kan jag gömma mig om inte ens militären
med eldbomber kan skydda? Ska jag ligga i sängen och ta emot bettet och bli en
zombie själv, eller ska jag skydda mig så länge det går...
Alla dessa tankar hände imorse i min säng klockan fem i sex.
Älsklingen fick gå upp och tända lampan på toaletten innan jag kunde gå dit. Och
släcka den efter mig.
Är jag zombieskadad? Varför i helvete såg jag filmerna?
Och vem är personen som i sin sjuka hjärna kom på fenomenet med levande döda
som vill äta på människor?
Ge dig till känna så kan jag komma och hemsöka din drömmar.




Hoppas jag inte drömmer om zombier mer...

Kommentarer
Postat av: Marcus

Får jag tipsa om att du tar en båt och flyr ut i skärgården ändå, det är inte alls som i Dawn of the dead utanför stockholm då det finns över 10.000 öar och många är rätt små och obebodda. Vad det gäller dessa öar så finns det ingen chans för zombiesarna att ta sig dit. Det är väll antagligen det jag skulle göra (och jag har också tänkt över den här frågan åtskilliga gånger, tro mig). Musköbasen i Stockholms södra del av skärgården är ju en sluten bergsanläggning stor som Gamla Stan, och den skulle antagligen förseglas illa kvickt om det hände något. Dit hade nog varit det absolut säkraste stället att rida ut stormen på,
var noga med att ropa upp dem med radio först för att kolla att det garanterat är zombiefritt. Annars så utanför skärgården finns också trafikstråk av handlersfartyg man kan leva på väldigt länge utan att behöva svälta eller närma sig land.
Hoppas du kan komma över dina mardrömmar nu :)

2007-10-02 @ 22:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0