En riktig student

På min skola (Södertörn) så har vi inte mycket studentgrejor. Inte om man jämför med min kusin Sofias (Mälardalen). Till exempel har hon en overall. På den har hon sytt fast tygsaker som det står saker på. Jag har inte sett den själv, men jag har sett hennes kompis Maries. Hon har till och med en kapsylöppnare fastsydd i fickan. 
Jag var på förfest hos Marie, med Sofia och några fler, förra fredagen. Dels provades overallen av en avundsjuk tjej, Anna. =) Marie var stolt över sin skapelse. Det syntes. Men sen började det värsta. Drickasångerna. Supsångerna. Jag har faktiskt ingen aning om vad man kallar dom. Men tydligen är dom väldigt viktiga hos studenterna i Eskilstuna. 
"Nu tar vi den" är en uppskattad. Och så sjöng Sofia och Marie någon annan som var en hel historia. Och man måste dricka hela tiden! Helt galet. Jag undviker gärna och vill dricka min dricka i min takt. Varför slösa på något så gott? Kanske tycker jag inte om sångerna för att jag inte kan dom, vem vet?
Det finns även en sång där man måste stå på sin stol också.
Ibland tycker jag det är synd att det inte finns på min skola.



Ironi.

Kommentarer
Postat av: Soff

Haha, bra där babe =D En liten notis bara: "Nu tar vi den" kom först i Åre, men kan säkert bli en studentsång hehe ;D Ska ta det lite lugnare och njuta av drickan ikväll! Snar är det Mando, peppad som aldrig förr!! Puss älsk! Ha en underbar kväll med godisskålen =)

2008-02-23 @ 16:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0