Intervjun klar

Phew. Träffade upp mitt intervjuobjekt halv tolv i dag. På ett vegankafé på Söder. Jag käkade inget, hade nyss ätit frulle. Men allt såg gott ut i alla fall. Satt över en timme och frågade och antecknade. Sen följde jag med till hennes ekobutik och fotade.
Tog en promenad genom Gamla stan på vägen hem. Fotade lite, vilket var stor turistvarning. Men wth =)

Jag fick ett par skor i helgen. Älsklingens kusin jobbar på Kappahl och så hade hon två par skitsnygga pumps som var såna där provskor. Så Älsklingens plastmamma fick ett par i lack och jag fick ett par med spänne runt ankeln. Spännena var lite trasiga men det är bara att laga. Gratis skor tackar jag inte nej till.

Vad snackar man om med vuxna människor egentligen? Som på svärfars 50-års kalas i helgen. Där fanns det massor med folk i den åldern och jag tycker dom är svåra att prata med. Jag svarar gärna på frågor om utbilning och sånt. Det brukar alltid komma upp. Men vad ska jag fråga tillbaka?
"Jaha, du var chef över det där, går det bra?" Låter ju skitknäppt.

Jag har aldrig förr blivit så inspirerad av att leva vegetarisk och ekologiskt som efter intervjun i dag. Från och med nu ska jag och Älsklingen ha 2 vegetariska dagar i veckan! Börja lite smått...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0