Lånekort

Älsklingen var också ledig i dag. Vi vaknade halv tio. Jag duschade. Vi åt frukost. Och gav oss ut i Stockholm. Tog en promenad till biblioteket som ligger vid Rådmansgatan. Tog ett tag. Minst 5 kilo avgaser känns det som att jag svalt. Inte bra att promenera vid Lidingövägen. (host)
Vi skaffade lånekort! Mycket moget. Nästan tant och gubb-moget. Har inte haft något lånekort sen jag var 10 kanske. Kollade igenom att hyllor. Hittade Mats Strandberg nya Bekantas bekanta. Lånade den. Ingen bra Koontz eller King inne. Tyvärr. Och inte heller Brott och straff som jag bestämt mig för att läsa. Någon gång...

Läste nyss klart Tunn luft. Mount everest-boken. Den var spännande och bra. Inte så blaj blajig liksom. Rakt på sak. Typ min stil.

Älsklingen ska iväg ikväll och träffa en vän. Dom ska äta god tai-mat. Jag får makaroner och köttbullar. Taskigt. Fan om jag inte fått studiebidraget imorgon. Då får jag leva helgen med 160 spänn och absolut inte ha råd att åka hem till Eskilstuna och fira mormor. Jävla csn! Ge mig bara pengarna! Men jag kommer nog till Eskilstuna i alla fall. På något sätt.

Tentaresultatet finns fortfarande inte. Imorgon har det gått en månad sen vi skrev! Jag tror dessutom att vi bara var typ 12 stycken som skrev och att alla lärare var ansvariga för ca 3-4 frågor var. Hallå? Vad tar tid liksom? Det är ju inte några jävla uppsatser varje svar! Ge mig bara mina poäng så jag vet om jag ska plugga till en omtenta eller inte.





- Fan va jobbigt det är att gå förbi massor med lunchrestauranger när man är hungrig och inte har några pengar, sa Älsklingen på väg hem från bibblan.
Hm. Ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0