Läget just nu

Urk. Läste nyss om katten Chase som inte har något ansikte. Blev bortslitet i en bilolycka. Kattfan ser helt sjuk ut. Mådde faktiskt illa av att se. Tänker inte ens länka. Ni får hitta själva..

Jobbade många timmar i dag. Klockan 8 till 18. Tio stycken blir det va? Hade dessutom ett fult nagellack, vilket var pinsamt. Målade i halvmörkret igår. En ljusblå, väldigt fin i flaskan. I morgonljuset kvart över sju imorse var färgen inte lika vacker. Passade inte på en blek halvfinne. Kanske på en solbränd smaling eller nåt. Typ såna som spenderar många hundringar på smink hos mig. Jag och en kund skrattade faktiskt åt mina naglar. Hon kallade färgen för lik-färg. Jag höll med.

En virrig tant kom in. Hon ville ha trosor, för hennes egna var slut. Hon hade rullator så jag hjälpte in henne i hissen. Efter tio minuter kommer hon ner. Står kvar i hissen, dörren öppnas men hon står vänd med ryggen mot öppningen. Hon tror hon fastnat i hissen eftersom det hon ser är en vägg. "Hallå?" började hon ropa med gammel-tant-röst. "Hallå?!". Jag skyndade dit. Hon började klaga på att hon var så virrig. Vl vid utgången började larmet tjuta. Hon hade såklart inte betalat för sina trosor. "Skulle jag betala för dom här, eller?" frågar hon och håller upp ett trepack vita bomullstrosor. "Ja, det vore bra", sa jag då.
"Vad kostar dom då?", frågade hon. "Det blir 98 kronor".
"Va, hundra jävla spänn?!". "Mmmm".
Mutter från tanten.
Senare berättade en tjej som jag jobbade med att tanten hade försökt komma ut genom personalingången eftersom hon inte hittade hissen. Grejen är att den dörren är typ way of från underkläderna och ganska skymd.
Vad hon virrig eller clever?




Sova. 9:50-19:15 imorgon. Sen åker jag hem till Tuna på lördag. Mamma har lovat mig grillat till middag. Och hon har sagt att vädret kommer vara fint hela helgen. Får kanske chans att inviga bikinin som ALDRIG använts. Du vet väl att vi har två-för-en på alla badkläder va? Inte bara reasakerna...
Och från och med imorgon: samma erbjudande på alla reaprylar (men säkert inte kosmetiken).
Gratisreklam. Borde fakturerar H&M för alla 80 läsare jag når ut till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0