Utslagen

Förkylningen blev mycket värre i natt. "Äntligen" sa jag när klockan ringde. Ena näsborren har vart täppt hela natten. Och ingen spray fanns att hitta någonstans. Och så drömde jag om grönan. Att jag jobbade. Snacka om att göra sjukdomen värre :)
Men ringde och sjukanmälde mig när jag vaknade. Sen låg jag och läste i soffan tills Älsklingen vaknade. Ville inte ligga i sängen och hosta och snörvla så han skulle vakna..
Stack ner till Fältan en snabbis. Handlade hem nässpray och mat. Näsan rann och hela kroppen kokade av värmen. Inte. Skönt. Alls.

Nu ska jag lägga mig i soffan, tillsammans med min sjukling-godisskål och läsa. "Cujo" av Stephen King är det jag läser nu. Akademibokhandeln hade köp fyra betala för tre på pocketar. Synd att jag inte har mer pengar...




. host

Kommentarer
Postat av: Emmie

Hej!

Ja skit kul att det kommit en ny säsong!

=)

Han är grym! Men den där kinesmannen är ju fan efterbliven!

2008-07-05 @ 16:41:20
URL: http://eatdirt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0