A perfect day

Igår hade jag en perfekt dag. Vaknade iofs ganska tidigt. Halv sju ringde klockan. Åkte hemifrån en timme senare. Lämnade av Älsklingens mamma och bror på Östra station sen for vi vidare mot Kolmården. Började med safarin. Mycket spännande :)
Sen var vi inne i parken flera timmar. Började med delfinshowen som Älsklingen mest sett fram emot. Den var helt okej. Lite prutthumor och mycket Markoolio dock. Men delfinerna var fina.
Var också inne i akvariet utanför Kolmården innan vi åkte hem. Hajarna var häftigast! Asstora!

Körde hem. Köpte sushi. Smaskens. Och lite vin. Kollade på Sex and the City-filmen också. Fastän jag inte sett serien. Men den var väl helt okej..

I dag har vi bara tagit det lugnt. Sov till nio. Fast vi trodde den var tolv eller nåt. Superskönt! Har legat på Gärdet och läst ett tag. Lagat mat och kollat på Cloverfield. Den filmen är ju så bra! Till och med andra gången.

Just nu laddar jag mest inför tolvtimmarsdagen imorgon. Ett h e l v e t e alltså. Hatar Grönans öppettider ibland. Jocke och Kerstin kommer kanske hit från Eskilstuna. Då blir det Skansen och Grönan med dom för Älsklingen. Jag får jobba.. Och det kommer nog bli tokmycket folk. Sommarkrysset går ju...

Sen på söndag - då är det med födelsedag. Ska be om att få sluta tidigare. Älsklingen ska laga middag till mig. Något med vitlöksbröd och tzatsiki. Stackars gäster på måndag som får känna mig vitlöksandedräkt :)




6 arbetsdagar kvar på Grönan. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0