Ge mig påskmaten

Nu är påsken snart slut. Näst sista dagen med påsknamn. Och varken ägghalvor, lax eller sill har passerat munnen ner till min mage. Men snart. Snart är det dags. Mamma har laddat upp med massor av mat. Till och med kallskuret kött med potatisgratäng.

Älsklingen har nu lämnat Öland. Eller så är han på bron eller nåt. Han rullade i snön och badade i havet igår. Tecken på att han är lite knäpp ibland.
- Jag ville bada före dig i år, sa han anledningen var.
Och jag som knappt badar på somrarna i Sverige. En sommar, kanske två eller tre år sen, badade jag ingen gång! Jag tycker det är värt en applåd. Speciellt med tanke på att somrarna brukar vara ganska varma här. Men det kanske är så att dom varma dagarna alltid infaller samma tidpunkt som helvetesveckan. Har inte forskat i det faktiskt...
Får se hur det blir den här sommaren. Tror vi i alla fall ska försöka bada nån gång. Kanske cykla ut till Lindingö. Där ska det finnas några stränder.

Shit, vad jag babblade bort mig på annat där. Snacka om TMI.
Uppdrucken julmust: 3,5 liter.


Hur många som läser har eller kommer äta Janssons frestelse som påskmat? Säg tuppenja.
Tuppenja!

Kommentarer
Postat av: Emmie

tuppenja

2008-03-23 @ 18:12:28
URL: http://eatdirt.blogg.se
Postat av: enny

tuppenjaaa

2008-03-23 @ 22:34:22
URL: http://dojdan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0