Uppsalatrippen

Är äntligen hemma. Lite sliten. Kvällen blev vild. Och kul :)
Vi anlände till Uppsala på kvällen, hittade tillsist busshållplatsen och kom på rätt buss. Klev av, köpte kebabtallrik och begav oss hem till Tobbe. Han bor i en studentkorridor där nånstans. Käkade den mumsiga kebaben i köket och drack gött vin till. Mera vin i soffan. Buss mot stan. Älsklingen trixade med sms-biljetten, billigt. Men var tvungna att kliva av efter en hållplats för Tobbe hade glömt våra gästleg i plånboken.
Taxi till stan. Lite sightseeing. Typ.. Taxichauffören verkade inte så hemma på sin egen stad. Hehe
Kom in på Norrlandsnationen. Mobbade tydligen han som kollade legget genom att upprepa det han sa, på norrländska. Garderob, öl, dans. En kille vi var med vad manlig cheerleader. Jag är facinerad över att det finns cheerleading i Sverige.
Dansade bakom ett skynke. Jag snubblade på en sladd, dunkade rakt ner i golvet. Tog emot mig med pannan och en bit av kinden. Präktig bula där i dag. Precis ovanför ögonbrynet. Sen blev vi utslängda från dansgolvet, för bakom skynket fick man inte vara. Och speciellt inte spela piano som Tobbe började göra.
Hämtade ut jackor, käkade en grillad korv för 30 spänn. Whattahell liksom.
- Vill du ha rostad lök? frågade korvgubben.
- Ja, tack, svarade jag.
Jag har typ aldrig ätit rostad lök. Men kostade korven så mycket ska jag fan få allt jag kan få till. Mycket ketchup och senap.
Sen ramlade jag in i en pelarkant och slog i örat också. Så där är jag också öm och blå-lila.
Taxi hem.
Efterfest på Tobbes rum. Jag tvättade bort sminket, fick ett "vad hemsk du ser ut" från Älsklingen och somnade sen i fotändan av sängen. Blek i fejan och röda ögon. Ganska hemsk alltså.
Efterfesten pågick fram till en 5-6 på morgonen. Jossan stannade också över så dom hämtade en soffa från allmänrummet (?). Den kom knappt in så hon fick till hälften sova i hallen.
Vaknade halv 1 i dag. Bakis som fan. Men drack vatten och en Ipren. Sen blev det bättre. Som tur va..
Jag och Älsklingen tog bussen in till stan. Käkade skabbig bakfyllemat bestående av en gyrostallrik. Älsklingen vågade inte äta grönsakerna ens.
- Lite skit rensar magen, säger jag.
Tåg hem. Ont i pannan. Bakisen började komma tillbaka. Trött som fan. Tunnelbana, promenad och sen äntligen hemma. Har legat i soffan bredvid Älsklingen och läst min bok ett tag. Nu mår jag bra. Är törstig bara... Ett stort glas kallt vatten.

Kvällens knäppt: Att Tobbe fick en redbull istället för öl. Att Tobbe öppnade sin andra flaska vin under efterfesten. Urk för att dricka så mycket :)

Men vi hade kul. Fast jag börjar känna mig gammal. Somna på efterfesten. Men samtidigt så fylleramlar jag fortfarande hela tiden.


Vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0