Dagen är slut nu

Min måndag är snart över. Om ungefär en timme, en och en halv, ligger jag i sängen. På sidan med huvudet mot väggen. Älsklingen ligger bakom ryggen, kollar på High Chaparall som jag somnade ifrån. Fan. Vet redan att det kommer sluta så. Så fort mitt huvud nuddar kudden så ställer min kropp in sig på sömn. Jag kan inte göra annat i sängen. Men det är bra. Säng = sova.

Är iklädd mina härligt slappa pyjamasbyxor. Vita med röda linjer. Älsklingens allt för stora grå tofflor på fötterna. Duschade imorse, men somnade om med blött hår. Har en slickad tofs på skallen. Ett svart hårspänne försöker hålla uppe den ostyriga luggen. Ögonen är röda och osminkade.

Imorgon kommer allt vara annorlunda. Välklädd, snygg frippe och smet i fejan. Vänta på tunnelbanan med alla andra snygga människor. Ropsten 4 min. 11 minuters restid till Mariatorget. Hållplatsen vars nedgång försvann. Jag ska av framåt. Genom spärrarna som oändligt snurrar. Sprrrr. Stannar med ett klick.Tänk på alla lår som trycker och passerar varje dag. Jeans, kostymbyxor, strumpbyxor, legging och nakna ben.


Nu ger jag upp. Skönt att inte ha smink att tvätta bort. Det enda postivia den här dagen gett. Nu väntar sängen där jag ska ligga och läsa min Atlantis i 20 minuter. Plus minus 3 minuter.

Kommentarer
Postat av: eirikur

har du hittat skjortan?!?! :D hoppas. hoppas. leta mkt. pussss

2008-05-14 @ 08:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0