Skönt natt

Har nästan sovit i tolv timmar. Inte illa! Väntar på att Perk ska ringa från andra sidan jorden. Borde kanske skriva upp lite frågor och anteckna svaren. Förra gången kommer jag inte ens ihåg om vad vi snackade om.. Fast då satt ju mamma, pappa och Älsklingen och stirrade och försökte lyssna på vad vi sa. Fast liksom inte tjuvlyssna. Vi hade bara en kö vid frukostbordet där telefonen skulle gå runt och jag var först.

Planer i dag:
julpyssla lite. Ställa fram stjärnor och tomtar. Sätta upp våran tacky julslinga (du vet, men många olik färgade ljus). Vi ska vira den runt vår pelare vi har i rummet. Ännu mer tacky.
Sen ska jag ner på stan och leta vinterjacka. Min höstkappa börjar bli lite kall. Eller så åker jag till Kista samtidigt som Älsklingen börjar jobba.. Han vill att jag ska bara kanelbullar i dag också. But why? Vi har ingen bakmaskin och vem orkar stå och knåda ihop mjöl och vatten? Det är ju skittungt!
Vi har ingen kavel dessutom så det går inte ens...

Hmm, mina fönsterbrädor är fulla med blommor (och dom lever, ja). Den enda julstjärna jag äger har en fot och ska alltså inte hänga.. Det blir lite pusslande också.


Nu ska jag väcka min man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0