Läser man ens rubriken?

Försöker fundera ut om nåt kul hänt i dag. Tror inte det. Jobbat som vanligt. Låste. Börjar åtta imorgon. Det är not nice. Är så supertrött på mornarna..
Måste väl gå och lägga mig snart :)

Gick ett mejlelimejl från Academic work i dag. Har preliminärsagt ja till lite jobb på Älvsjömässan med DN. Efter att kontraktet gått ut på HM (som jag hoppas på en förlängningar av). Måste tala med Chefen imorgon.

Min svåger Edvin, fyra år, visade sina fotbollsskor och leksaksbilar för mig i söndags. Det var bara han och jag som lekte. Första gången som det hänt faktiskt. Han berättade att han fått bilarna "av i julklapp av jultomten på hans födelsedag".
Göllunge!
Hela Älsklingens pappas frus närmaste familj käkade finmat på restaurang i söndag. Hennes födelsedag nämligen. Jag hamnade i barnbordet (dock egenvalt) tillsammans med Älsklingen, Edvin och Calle (11 år). Edvin stack hål på duken med gaffel så jag sa till honom. Inte gulligulli-sa-till som Älsklingen gör utan på riktigt. Så han blev sur på mig. Sen gick det över när vi kom hem. Han och jag skulle spelade Spiderman på Playstation. Älsklingen fick bara starta spelet åt oss.
Äntligen, efter sex år, har jag börjar kunna ta kontakt med barn. Vilken utveckling!
Annars brukar det gå skit för mig med barn. Vi går liksom inte ihop..
"Det är världens snällaste unge", säger föräldrarna. "Hon/han gråter aldrig!".
Sen tar jag bebisen i famnen och den börjar stortjuta.
"Oj, vad konstigt", säger föräldrarna bara då.
Jag har börjar sluta röra bebisar helt enkelt.. Lika bra :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0