Nackdel

Nackdel med att bo nära jobbet:
08:06 ringer luren. En desperat Nina från jobbet står själv ute på Lidingö, lämnad i sticket av en sjukling. (man får verkligen inte vara sjuk en dag man börjar åtta). Eftersom jag bor rätt nära jobbet, och den andra som bor när jobbet blivit av med telefonen, fanns ingen annan att ringa än mig. 20 minuter senare var jag halvvägs upp i backen mot tunnelbanan, funderandes på vad som egentligen hände.

Min älsklingen hade tenta i dag. Han avslutar dagen med öl på puben med klasskompisarna. Kliché or what? Innan pimplade han portöl hemma hos oss. För den som inte provat är det asäckligt. Smakar rätt mycket kaffe om man frågar mig (som jag verkligen inte gillar). Han köpte dessutom en "rökporter". Öl, kaffe och röksmak i samma flaska. Hur kan det vara gott?
Ända gången jag dricker porter är på julafton. Mumma heter blandningen. (gillar namnet btw)
En del porter, en del vanlig öl, en del sockerdricka.
Värt att prova faktiskt. Skummar rätt rejält.


Gäsp. Klockan är för mycket. Snart tio! Förbövelen! Nu måste jag hoppa i kojs, bums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0