Ibland gör man dåliga val

"Jag fixar toapapper btw" skrev kära sambon i ett sms under dagen. Underbart tänkte jag som slapp handla efter jobbet. Men nu ångrar jag att jag inte handlade. Var på toa nyss och det var ingen trevlig upplevelse. Pappret var typ gråbrunt och bara i ett lager. Supertunt. Det behövs minst tre meter för att man inte ska få kiss på fingrarna. Pappret var ett sånt som jag kan tänka mig pappa sitta och berätta om á la: "på min tid fanns det minsann inte vitt papper som var mjukt och i två lager".
Att köpa ett sånt här papper tycker jag är dumsnålt. Varför inte bara lägga fem kronor extra och få ett utomordentligt mycket bättre papper? Hemköps egna kostar ju för fan bara 25 spänn! Var han inne på en allt-för-tio-butik or what?




Och i dag kan jag härmed bevisa att det inte är studentlivet som gör en fattig. Det är livet. Jag pluggar inte. Jag jobbar. Men jag har inga pengar.
Värst av allt är att sambon lämnade pizzapengar till mig hemma för att jag skulle få råd att unna mig en pizza. Fast jag tog dom inte. Nån måtta får det fan va!



Sovtajm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0