Rörmokarfirma

Händelse 1.
Jag stekte smaskigaste hamburgarna. Men skölde av stekpannan och stekfettet hamnade som ett lock i rören. Nästan totalstopp. Vi fixade i alla fall hit en sugklocka (heter det så?) och fixade stoppet. "Häll inte ut fettet i diskhon nästa gång" sa jag till Älsklingen.
Händelse 2.
Älsklingen häller ut stekfett i diskhon. Varför frågar jag. För jag trodde inte det var anledningen, svarar han.

Men nu är stoppet fixat igen. Hoppas det kan få rinna i längre än en vecka den här gången. Nu är vi så pass skickliga så vi kan starta firma. Älskligen pumpar och jag håller ploppen.
Det bästa är att Älsklingen tar till sig en slags göteborsk dialekt och snacka om att han är arbetarkille osv. Det blir som en teater och jag skrattar så jag nästan tappar ploppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0