Snorsträng

En tant kom fram till mig i dag. Hon var kort. Bara upp till tuttarna på mig. Krokig rygg och alldeles röd runt ögonen. Som bara gamla kan bli. Rengöringskräm skulle hon ha. Som man kan använda fastän man inte använder så mycket "krämer och sånt". Jag tog fram en som passade och vi klev fram till kassan. Eller hon lunkade/hasade. Hon var rätt gullig tanten. Och så tacksam över att få hjälp. Sånt gör mig glad. Men så händer följande. När hon står och gräver i plånboken för att se om det är en tjuga eller hundring hon håller i handen så börjar en snorsträng att falla ner från hennes näsa. Den är seg och glider bestämt mot hennes plånbok. Tanten upptäcker vad som händer och torkar snabbt. Men halva strängen klipps av och faller. Jag ser inte vart den hamnar. Håller tummarn hårt för att den träffade allt annat än kassabordet. Halvminuten senare var köpet klart. Tanten flyttade på plånboken.
Det fanns tack och lov inget snor på bordet.

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag DÖR! Hahahahahaa :D

2008-09-23 @ 21:59:52
URL: http://jossex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0