Söndag i Tuna

I fredags gick hemresan skit. Skyndade mig från jobbet så jag skulle hinna med ett tidigare tåg. Kommer till stationen och ska köpa biljett. Men mitt kort har avmegnetiserats igen. Jävla skit! Måste börja använda en riktig plånbok.. Får köpa biljett inne i pressbyrån för 20 spänn extra. Stressar till perrongen. Ny tid: 17:30. Fuck. Ny tid: 17:35. Ny tid: 17:40. Ny tid: 17:45. Tåget gick 17:50. Samma tid som jag skulle åkt egentligen..
Hann iaf springa in på Tuna park och handla en klänning till lördagens 50-årsfest som jag skulle på.
Spenderade natten med syss, hennes vänner, dans på Nybron och strips på nattbussen hem.

Upp tidigt dagen efter och iväg till Julita. Moster fyllde 50 i veckan så hon hade fest på Julita gård (där hon nästan jobbar). Fick en specialguidad tur på gården/slottet/herrgården innan maten. Lyxigt och intressant. Har aldrig vart inne i ett sånt gammalt hur nån gång. Och det ska tydligen spöka där också.
Mat, vin, ost och kex, tårta och godis. Paketöppning och sova i bilen hem. Nu sitter jag i "biblioteket" hemma hos mamma och pappa igen. Har tangetbordet framför mig på en datastol och skärmen på en gammal tv-bänk. Mitt gamla rum/arbetsrummet byggs om. Databordet som står i min hall och väntar ska användas där. Sålänge får vi skaffa oss spända axlar av en extremt obekväm sittställnig.
Värt.

Börjar bli sjuk dessutom. Vet inte om det är kattallergin (från min älskade kissemiss) eller om det är Lisa (syss) som smittat mig. Hon sitter i köket och snörvlar för fullt. Katten hårar bara.

Nog om det.
Nu ska jag titta på Animal planet hela dagen. Får passa på eftersom jag själv inte har den kanalen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0