Fettisdag

Jag gillar inte semlor. Det är den där torra vetebullen som ger mig creeps. Mamma brukade köpa såna bullar och så åt vi dom varenda gång som vi åkte till Hallstahammar och badade. Varenda!
Men jag kan tänka mig en variant på semlan. Typ chokladbulle med vanlig och grädde. Kanske lite färska jordgubbar. Fast då är det ju ingen semla längre.
Och hur kom den token på att man kunde lägga semlan i varm mjölk? Är inte det den sjukaste idén någonsin? Nämen, vi värmer lite mjölk, tar en semla gjord på vetebulle och lägger där i. Fatta vilken degklump allt kommer bli. Och grädden, vad händer med den? Tänker mig vita klumpar i den vita drycken.
(hulk)

Nu är Älsklingen på väg hem från skolan. Han köper med sig kvällsmat, lösgodis och soppa av de blåaste bär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0