Rymmaren

Jag stod i butiken med fetångest. Vad ska jag göra? Allt för lite tid. Bara en eftermiddag och en dags ledig innan jag ska jobba igen. Träffa vännen, kolla Melodifestivalen, dansa all night long, åka hem till familjen och mysa. Valen var många men bara en av dom kunde vinna. Eller två kombinerat. Bästa vännen fick vänta. Behövde komma ifrån Stockholm. Tog första bästa tåg efter jobbet och landade i Eskilstuna klockan 20.
Tog en promenad genom ensamma centrum, hoppade på 1: an till Hällby och spandade in nya åkare. Små barn som jag inte känner igen. Ingen kan jag heja på på stan. Alla är borta. Och får barn. Allahopa klämmer dom ut små knottingar. Helt otroligt..

Är trött. Rastlös. Men orkar inte komma på vad som saknas eller behövs. Har ju till och med nyss haft en veckas semester. En som jag borde ju inte redan få ledighetsångest. Jag borde ha nya krafter till att jobba hela tiden till sommaren. Tackar ja hit och dit för alla möjliga tider. Utnyttjad. Typ iaf. Jag är för snäll. Precis som pappa. Svårt att säga nej. Men borde börja tänka mer på mig själv.
För på en ledig dag ska jag hitta på saker som jag älskar att göra. Inte ha ångest och inte komma på något att göra.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0