Spindelkompis


Det här är Frank.
Eller Jörgen.
Jag gillar Jörgen men Älsklingen envisas med Frank. Det är i alla fall våran husspindel. Han bor på våran toalett. För några veckor sedan kom han med storken från ventilationen (spekulerar jag). Sen dess har han bott i vårt toalettak.
Från början bodde han i ena hörnet men dom senaste veckorna har han blivit rastlöst och bytt bo-ställe ungefär fyra gången. (från ena hörnet till det andra). Jag tror att han flyttar för att hitta mat. Ingen lycka där, prova lyckan där-typ av flytt. Men ingen lycka kommer han få. Eftersom vi aldrig har frukt hemma så har vi heller inga bananflugor eller något annat som flyger för den delen.
En gång skaffade vi en ny blomma och den innehöll bananflugeägg. Dom nykläckta bananflugorna dödade jag med en blandning av öl och diskmedel.
Recept:
häll lite öl på ett fat eller i en liten skål.
Droppa i en klick diskmedel.
Diskmedlet försök ytspänningen på ölen, som bananflugor tydligen älskar, så så fort dom vill ta sig en sip, eller dopp så drunknar dom. Funkade perfa!
Roligaste var att sitta och vänta och sen blåsa ner flugorna när dom kom för nära kanten. Moahahahaha!



Frank-Jörgen kommer alltså antingen att självdö av svält eller så kommer han fly ut i ventilationen i jakt efter mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0